Hypnosetherapie bij migraine

Overwin migraine door middel van hypnotherapie

Lijd je aan migraine? Hebben aanvallen van hoofdpijn een grote negatieve impact op je leven? Wil je de controle over je leven terugpakken en de pijn leren verdrijven? Overweeg dan eens hypnotherapie. Migraine overkomen door middel van hypnotherapie is effectief en heeft al talloze anderen blijvend geholpen.

- 2 a 3 sessies

- Al na de eerste sessie resultaat

- €125,- per sessie

Angelique - 43 jaar

Al van alles heb ik geprobeerd

tegen die vreselijke migraine aanvallen. Soms was er wat resulaat maar nooit voor lang. Tot ik hypnotherapie probeerde. Helemaal weg is het niet, maar het is wel gezakt tot "gewoon" hoofdpijn. Ik ben blij!

Een migraine aanval kan het gevolg zijn van verschillende uitlokkende factoren. Deze zijn wederom voor iedereen anders, maar de meest voorkomende triggers zijn:

• Erfelijkheid – Onderzoek lijkt uit te wijzen dat de gevoeligheid voor prikkels die deze vorm van pijn in het hoofd veroorzaken, deels genetisch bepaald is. Een verlaagde drempel voor prikkels zorgt ervoor dat de kans op een aanval aanzienlijk toeneemt.
  • (Negatieve) emoties – Ruzie, zorgen, stress, depressie, irritaties en rouw zijn voorbeelden van heftige emoties die een aanval kunnen doen ontstaan.
  • Eten en drinken – Hoewel het directe verband tussen voedsel en pijnaanvallen nog niet bewezen is, geven veel mensen aan dit wel zo te ervaren. Slechte voeding met een overdaad aan suiker, zout of andere ongezonde toevoegingen lijken daarbij de meest waarschijnlijke boosdoeners.
  • Medicijnen – Een blik op de gemiddelde bijsluiter toont dat ook de fabrikanten het bestaan van een verband tussen bepaalde geneesmiddelen en het ontstaan van een migraine aanval kennen. Veelvoorkomende boosdoeners zijn sommige antibiotica, slaapmiddelen, nitraten en hormonale anticonceptie.
  • Lichamelijke oorzaken – Een gebrek aan (goede) nachtrust, extreme lichamelijke inspanningen in de context van bijvoorbeeld werk of sport, verminderde weerstand en lichamelijke vermoeidheid zijn meer een handvol van de factoren die een aanval kunnen veroorzaken. Vergeet daarbij niet dat pijn in het hoofd ook onderdeel kan zijn van bepaalde ziektebeelden.
  • Hormonale invloeden – Veranderingen in de hormoonhuishouding, zoals deze plaatsvindt bij een zwangerschap, de pubertijd of iets veelvoorkomend zoals de menstruatie kunnen allen de oorzaak zijn van een aanval van pijn in het hoofd.
  • Prikkels uit de omgeving – Licht, geluid en geuren lijken stuk voor stuk een aanval te kunnen veroorzaken. Hierbij lijken het vooral excessen te zijn zoals zeer felle of flikkerende lichten, harde en onplezierige geluiden of overheersende, sterke geuren.

Gevoeligheid voor deze factoren verschilt van cliënt tot cliënt en sommigen zullen zelfs compleet onafhankelijk van bovenstaande triggers aanvallen ervaren. Belangrijk is daarbij vooral dat wat de trigger ook is, hypnotherapie kan helpen.

Let op:

Hypnotherapie is geen vervanging van medische hulpverlening.

Hypnotherapie bij migraine dient als ondersteunende hulp en werkt het best in overleg met je arts.

Bij aanvragen ga ik er altijd van uit dat de cliënt dit reeds heeft overlegd met de arts. Ik stel geen diagnose.

Contact info:

Bezoekadres: